Die SCC – Sports Car Challenge ist eine mitteleuropäische Rennserie für zweisitzige Sportprototypen und GT – Fahrzeuge.

Hoffmann-Groer-BrnoIm Jahr 1996 erstmals auf dem Hockenheimring ausgetragen, 20 Jahre später ist die Serie immer noch eine feste Größe in der Motorsportlandschaft. Die Fahrzeuge ähnlich denen in Le Mans, werden in zwei Divisionen scc_logoeingeteilt,  bis 2.000 cm³ und über 2000cm³ oder mit Turboaufladung. Gefahren wird auf einigen der schönsten und anspruchsvollsten Rennstrecken Europas, von Italien bis in die Tschechische Republik, darunter einige Formel-1-Kurse wie Imola, Hockenheim und Red Bull Ring. Insgesamt sechs Veranstaltungen umfasst der diesjährige Terminkalender. Der Saisonstart findet vom 12.-14. Mai am Red Bull Ring statt. Von 09.-11. Juni geht es gleich zum nächsten Heimspiel auf den Salzburgring. Am Lausitzring/D gastiert die Sports Car Challenge vom 14. -15. Juli, um dann von  28.-30. Juli auf dem F1 Kurs Hockenheimring wiederzukehren.  08.-09. September geht es zu den Nachbarn nach Brünn/CZ. Das Finale wird Anfang Oktober in Imola/IT ausgetragen.

Die Sportprototypen Meisterschaft ist neben der Formel 3 die einzige österreichische Rundstreckenserie für moderne Rennwagen. Von den eingeschriebenen Teams werden neben verschiedenen Chassis auch  unterschiedliche Motorfabrikate eingesetzt.

Boss GP
In the BOSS GP Series, one of the most spectacular and fastest European race series, brute LogoBossrace monsters from the Formula 1 go head to head against GP2, World Series by Renault 3.5 and other powerful, fast and noisy Formula cars. BOSS GP is officially approved by the FIA as an ‘International’ Race Series.
20130602_140456

The abbreviation BOSS stands for Big Open Single Seaters. The races will be between the top classes from the international single-seater categories past and present. There are two different classes in the BOSS GP series. In the ‘OPEN’ class, home for the biggest, fastest and most powerful cars, Formula 1, Champ Cars and IndyCars will fight for their Champion. In the ‘FORMULA’ class, mainly GP2, World Series by Renault and Superleague Formula cars fight for the podium positions and the Championship points. At the end of the season every class will crown its own BOSS GP Champion.

The performance of these cars is stunning, the starts are noisy, the races fast and furious. The series aims to stir the passion of all motorsport fans… with just a little assistance from the screaming V10 Formula 1 engines, the howling V8’s of the GP2, not to forget the smaller but still very fast and exciting cars of the World Series by Renault and the legendary F3000. All together they bring an unforgettable mix of sound and speed you will never forget.

BOSS GP is a truly unique series in international motorsport. The open paddock and relaxed atmosphere provides every motorsport fan with the opportunity to touch, admire and be photographed with some of the worlds most famous and powerful cars and to have a chat with their drivers and teams.

For this year there are 7 double-header events planned with 14 races in total. Only top-class and famous historical venues as the legendary circuits of Monza, Hockenheim, Red Bull Ring, Imola, Nurburgring, Brno and the TT Circuit of Assen are scheduled for the 2016 BOSS GP Championship season.

The 2016 entry list will be filled with an impressive mix of fast and noisy race cars from nearly every top single-seater category. The drivers cannot wait until the ‘green light’ turns on to push the pedal to the metal for another exciting and spectacular BOSS GP season!

Hoffmann will mit Dr. Norbert Groer (A) im Ligier Honda JS 51 2016 in der SCC – Sports Car Challenge um den Titel kämpfen und einen Dallara GP2 4,0 MECACHROME für Walter Steding (D) in der Boss GP Serie  einsätzen. Geplant ist auch der eine oder andere Einsatz in der österreichischen Bergmeisterschaft.

Renntermine 2017